צוואות זוגיות

על מנת להבטיח כי כאשר בן או בת הזוג שלכם ילכו לעולמם, תהיו בטוחים מבחינה כלכלית, עומדת בפניכם האפשרות של חתימה על צוואה זוגיות. צוואות זוגיות כוללות בתוכן פרטים מלאים על הרכוש המשותף ועל האופן בו הוא יחולק לאחר מות אחד מבני הזוג.

מהן צוואות זוגיות?

כאשר זוג מחליט לערוך צוואה משותפת, הדבר נקרא צוואות זוגיות. כמו כל צוואה אחרת, על מנת ליישם צוואה זו, חייבים להגיש בקשת צו קיום צוואה וזה לאחר שאחד מבני הזוג נפטר. צוואות זוגיות מפרטות את כל הרכוש והנכסים המשותפים של בני הזוג ומה יהיה גורל כל אותו רכוש לאחר מות אחד מבני הזוג ולבסוף שניהם. צוואות זוגיות מציינות לרוב באופן חד משמעי כי כאשר אחד מבני הזוג נפטר, מי שנשאר יורש את כל הנכס והרכוש של בן או בת הזוג שנפטרו.

למה כדאי לערוך צוואות זוגיות?

צוואות זוגיות מאוד כדאי לערוך מסיבה מאוד פשוטה – למנוע מריבות וסכסוכים בין בן או בת הזוג שעדיין בחיים לבין היורשים הנוספים של המנוח. במקרים בהם לא קיימת צוואה באופן אוטומטי לפי חוק ירושות, חצי מכל רכושו ונכסיו של המנוח הולכים אל ילדיו וחצי אליכם. על מנת להימנע מסיטואציה בו אתם נאלצים להתמודד מול הילדים של בן או בת הזוג שלכם לאחר שהוא נפטר בניסיון לשכנע אותם למשל לא למכור את החלק שלהם בבית (בית שאתם עדיין מתכננים לגור בו), כתיבת צוואה היא הפתרון הטוב ביותר. צוואות זוגיות הן ממש חובה כאשר מדובר בנישואים שניים לאחד או שני בני הזוג כיוון שבמקרה כזה בן או בת הזוג שנשארו הם בעצם אולי לא המשפחה של הילדים שקיבלו חצי מהירושה. עריכת צוואה זוגית תבטיח לכם את עתידכם הכלכלי כאשר בן או בת הזוג שלכם כבר לא יהיו בחיים.

צוואות זוגיות בליווי משפטי

כאשר אתם מבקשים לערוך צוואות בתור זוג, אין עליכם חובה לעשות זאת באמצעות ליווי משפטי אך הדבר מאוד מומלץ. כדאי להיעזר בשירותיהם של עורכי דין או נוטריונים כאשר אתם עורכים צוואות זוגיות, כך שתוכלו לוודא כי כאשר אחד מבני הזוג ילך לעולמו, לא תהיה אפשרות לאף אדם לערער על צוואה שערכתם לפני כן (מאוד רלוונטי כאשר מדובר בנישואים שניים של אחד או שני בני הזוג).  עורך דין ינסח צוואה לפי בקשתכם באופן בו תוכלו להגן על עצמיכם כאשר בן או הבת זוג שלכם ילך לעולמו וכך תוכלו לוודא כי אכן צוואה עליכם חתמתם תיושם באופן שבו התכוונתם כאשר רק חתמתם עליה בתחילת מערכת היחסים המשותפת.